نیــــــــــــــــــــــــــــــــــــلوفران

خواستگاری - ازدواج - شناخت زنان و مردان -بچه دار شدن و در ژیچ وخم زندگی زناشویی و محصولات بهداشتی مختص خانم ها و آقایون

نیــــــــــــــــــــــــــــــــــــلوفران

خواستگاری - ازدواج - شناخت زنان و مردان -بچه دار شدن و در ژیچ وخم زندگی زناشویی و محصولات بهداشتی مختص خانم ها و آقایون

حقایقی درباره ی زنان!

حقایقی درباره ی زنان!

آقایان به این نکته ها توجه کنند

همسر

دنیای زنان و مردان دنیای بسیار متفاوتی است، آنقدر متفاوت که بعضی زن و مرد را به موجوداتی از دو سیاره متفاوت تشبیه می کنند که زبان یکدیگر را نمی فهمند ، کسی منکر تفاوت ها نیست اما این تفاوت ها اگر درک شود ،بسیار کمک کننده است.در این مقاله کمی راجع به روحیات خانم ها صحبت می کنیم ، آقایان می توانند با خواندن آن به همسرشان نزدیک تر شوند.

ادراک زن ها و مردها از زمان متفاوت است.

زن ها دوست دارند گذر زمان را ثبت کنند. کافی است از ما بپرسید آخرین چکاپ دندانپزشکی دخترمان کی بود، آخرین بار که کودکمان را استحمام کردیم، آخرین باری که با مادرمان تلفنی صحبت کردیم و... تا زمان دقیق آن را به شما بگوییم. مردها همیشه از این توانایی ما حیرت زده اند و بیشتر به این دلیل از دست ما ناراحت می شوند، بویژه هنگامی که اشتباهات آنها را تصحیح می کنیم!

 

احساس امنیت کردن

یکی از اساسی ترین نیازهای ما زن ها این است که احساس امنیت کنیم. منظورم امنیت جانی، فیزیکی یا جسمانی نیست، بلکه بیشتر امنیت احساسی و عاطفی را در نظر دارم. 

خانم عزیز، آیا تا به حال اندیشیده اید چرا بیش از آنچه شایسته است به تایید از جانب مردها نیازمندید؟ حتی تایید از جانب

به نظر می رسد مردها بیش از زن ها در لحظه اکنون حضور داشته باشند ، در حالی که زن ها بیشتر خود را در امتداد آینده بسط می دهند. ادامه مطلب ...

اول بخونید بعد ازدواج کنید

زن و مرد

علت برخی رفتارهای متفاوت مردان و زنان ساختار متفاوت مغز آنهاست

حتما گاهی از خود پرسیده‌اید که چه چیز باعث می‌شود تا زنان بخواهند مرتب درباره وقایع زندگی روزمره‌شان با همه صحبت کنند، در حالی که مردان عمدتا در این مورد درون‌گرا هستند و حال و حوصله صحبت در مورد اتفاقات زندگی روزمره‌شان را ندارند؟ چرا مردان عمدتا وقت آزاد خود را صرف کار کردن با کامپیوتر و یا خواندن مجلات ورزشی می‌کنند در حالی که زنان بیشتر ترجیح می‌دهند به اخبار رسیده از این و آن بپردازند و یا سعی کنند روابطشان با دیگران برازنده و معقول به‌نظر برسد؟ چرا مردان و زنان از روابطشان با یکدیگر چیزهای متفاوتی را طلب می‌کنند؟ شاید علت، تفاوت‌های بنیادین در مغز مردان و زنان باشد. در بررسی نمونه‌ای از تفاوت‌های رفتاری، محققان دانشگاه باث‌ متوجه شدند احساس درد در زنان و مردان متفاوت است. مردان در مواجهه با درد بیشتر به این فکر می‌کنند که چگونه از شر آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خلاص شوند اما در مقابل، زنان بیشتر درگیر پاسخ احساسی‌شان نسبت به آسیب هستند که این خود ممکن است باعث شود تا آنها درد را شدیدتر احساس کنند.

ادامه مطلب ...

می خواهم کنارت بمانم

ناآگاهی از مراحلی که زندگی مشترک طی می‏کند، می‏تواند باعث تصمیم‏گیری اشتباه در باره آینده زندگی‏مان شود. 

شما از گلدان‏های خانه‏تان چطور مواظبت می‏کنید؟ می‏دانید هر چند وقت یک بار باید به آنها آب بدهید؟ می‏‏دانید  در طول سال گل‏هایتان چه مراحلی را برای رشد طی می‏کنند؟ گیاهان شما چه زمانی گل می‏دهند و گل‏هایشان چه زمانی تمام می‏شود یا چه زمانی برگ‏هایشان کم می‏شود؟ در باغچه‏ حیاط درخت میوه دارید؟ درخت شما چه زمانی میوه می‏دهد؟ اگر قرار باشد، شما باغبان خوبی برای باغچه یا گلدان‏هایتان باشید. باید اطلاعات کاملی درباره مراحل رشد ونمو گیاهانتان داشته باشید و گرنه ممکن است بی‏اطلاعی شما از روند رشد گیاه باعث شود انتظارات نابجایی در ذهنتان شکل بگیرد و با این تفکر اشتباه کاری کنید که به گیاهتان آسیب برسد یا آن را کاملا نابود کنید. زندگی مشترک شما هم نهالی است که قرار است با کمک شما و همسرتان به رشد و شکوفایی برسد اما زمانی که از مراحل و فرایند زندگی مشترک خود بی‏اطلاع هستید نه تنها نمی‏توانید به رشد و شکوفایی آن کمک کنید بلکه ممکن است این بی‏اطلاعی شما آسیب جدی‏ای به زندگی‏تان وارد کند.

 

نمی‏شود از درخت گیلاس انتظار داشت که در ماه بهمن سبز باشد یا درخت خرمالو در تیر ماه میوه بدهد. یا وقتی ماه به ماه به درختان با گل‏هایتان آب نداده‏اید، توقع داشته باشید آنها سبز بمانند و میوه بدهند. اما وقتی پای زندگی مشترک وسط می‏آید، بسیاری از زوج‏ها همه این نکات واضح را از یاد می‏برند.

کمتر کسی به این توجه می‏کند که ازدواج طی سال‏ها چه مراحلی را پشت سر می‏گذارد یا برای داشتن زندگی خوب باید به چه نکاتی توجه کرد و چه کارهایی انجام داد. همین کم‏اطلاعی و بی‏توجهی هم البته باعث می‏شود که تعدادی از زوجین بعد از مدت کمی که از ازدواجشان می‏گذرد- وقتی اوضاع بر وفق مراد نباشد- تصمیم به جدایی بگیرند. این تصمیم درست

ادامه مطلب ...

تمیز کردن و نگهداری مواد عذایی

برنج

- برنج را با دقت پاک کنید و برای جلوگیری از شپشک زدن، آن را با نمک نیم کوب مخلوط کنید و به دور از آفتاب، رطوبت و هوای گرم نگهداری کنید.

- اگر در مناطقی که هوا بسیار مرطوب است زندگی می کنید باید برنج را در کیسه پارچه ای کلفت نگهداری کنید تا بخار آب از آن خارج شود.

- اگر برنج شما شپشک زده است هیچ گاه آن را در معرض آفتاب قرار ندهید چون دانه های برنج خرد می شود. برنج را روی پارچه ای در هوای آزاد و در سایه پهن کنید و زمانی که آفت برنج از بین رفت آن را با نمک مخلوط و در کیسه برنج ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

روغن

- روغن جامد را در درون ظرف سفالی یا لعاب نگهداری کنید و دقت کنید درب ظرف حتماً بسته باشد. برای نگهداری روغن از ظروف شیشه ای با رنگ روشن استفاده نکنید.

- برای سرخ کردن غذا سعی کنید از روغن ذرت و بادام زمینی استفاده کنید. زیرا این روغن ها در درجه حرارت بالا مقاوم تر هستند و نمی سوزند

ادامه مطلب ...

چه اختلاف سنی برای ازدواج مطلوب است؟

اختلاف سن مناسب برای عروس و دامادها !

نتایج این تحقیقات نشان می دهد برای زنان بهتر است با مردانی ازدواج کنند که حداکثر 8 تا 9 سال از آنها بزرگتر و یا در نهایت دو تا سه سال از آنها کوچکتر باشد. این اختلاف سنی تا حد چشمگیری پدیده طلاق را کاهش می دهد. در حقیقت مردانی که سن آنها از همسران خود بسیار کمتر و یا بسیار بیشتر است شوهران خوبی نیستند.

دانشمندان استرالیایی با بررسی بیش از دو هزار زوج دریافتند شوهران باید حداکثر دو تا سه سال کوچکتر و یا هشت تا 9 سال از همسران خود بزرگتر باشند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه ملی استرالیا با مطالعه بر روی حدود دو هزار و 500 زوج استرالیایی خوشبخت و بدبخت به مدت 6 سال بین سالهای 2001 تا 2007 فاکتورهای سازگاری و بحران در روابط زناشویی را مورد بررسی قرار دادند. یکی از این فاکتورها «سن» است که در یک ازدواج خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نتایج این تحقیقات نشان می دهد برای زنان بهتر است با مردانی ازدواج کنند که حداکثر 8 تا 9 سال از آنها بزرگتر و یا در نهایت دو تا سه سال از آنها کوچکتر باشد. این اختلاف سنی تا حد چشمگیری پدیده طلاق را کاهش می دهد. در حقیقت مردانی که سن آنها از همسران خود بسیار کمتر و یا بسیار بیشتر است شوهران خوبی نیستند.

 

براساس گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، به گفته این دانشمندان، فاکتور سن بیش از سایر فاکتورها از قبیل سطح فرهنگی و یا ریشه های جغرافیایی در ایجاد حس مشترک میان زن و شوهر نقش دارد. همسن بودن به این معنا است که زن و شوهر هر دو از دلبستگی‌های مشابهی در موسیقی، سیاست و مسائل مروبط به یک نسل برخوردارند به طوری که 17 درصد از جدایی ها در مواردی اتفاق می افتد که این اشتراکات وجود ندارند. 

تبیان

وظایف زنانه در ماه مبارک رمضان

با شروع ماه مبارک رمضان خیلی از مناسبات عادی زندگی مان تغییر می کند . از ساعات رسمی اداره ها گرفته تا خواب و بیداری و حتی برنامه های تلویزیونی . امسال هم که ماه مبارک در فصل گرم سال است ،تحمل روزه داری کمی دشوار تر است به خصوص برای روزه اولی ها و افرادی که شاغل هستند و در این هوای گرم در رفت و آمد.

از آنجایی که خانم ها وظیفه ی مدیریت مسائل داخلی خانه را بر عهده دارند ، می توانند با درایت و مدیریت خود ، به عزیزانشان در انجام این فریضه ی الهی کمک کنند.

 

یکی از مهم ترین نکات این است که سعی کنید برای سحری خواب نمانید .می توانید برای اطمینان بیشتر علاوه بر ساعت ، تلفن همراهتان را هم کوک کنید . چون گرفتن روزه بی سحری مخصوصا در این روز ها که زمان روزه داری طولانی است کار دشواری خواهد بود.

روزه

 سعی کنید فضای سفره ی سحری تان به گونه ای باشد که خواب را از سر بیاندازد و میل به خوردن غذا را ترغیب کند .این به هنر شما بر می گردد. بهتر است برای برنامه ریزی صحیح تغذیه ای در این ماه  سری یه بخش تغذیه و سلامت در ماه مبارک رمضان بزنید که اطلاعات کاملی درباره ی غذاهای مناسب برای سحری و افطار به شما خواهد داد  و کمکتان خواهد کرد تا بتوانید بهترین برنامه ی غذایی را برای خود و خانواده تان تهیه کنید.

 

ادامه مطلب ...

پنج ساعت شگفت انگیز از زندگی زناشویی

این مطلب رو از سایت راسخون براتون میذارم امیدوارم که بدردتون بخوره. 

هیچ کتاب یا درمانگری نمی تواند همه مشکلات مربوط به زندگی زناشویی شما را حل کند.با گنجاندن این هفت اصل در زندگی مشترک خود،می توانید روند ارتباطتان را تغییر دهید .حتی یک تغییر کوچک و ملایم در مسیر زندگی مشترکتان ،در طول زمان تأثیر مثبت و برجسته ای خواهد داشت.نکته اینجاست که شما باید این تغییر را به وجود آورید و آن را ادامه دهید.بهبود زندگی زناشویی تان نوعی سفر است،درست شبیه همه مسافرتها ،ناباوریها را به دور بریزید ،یک قدم کوچک بردارید و بعد ببینید کجایید و قدم دیگر را بردارید .اگر در جایی گیر کردید یا قدم اشتباهی برداشتید ،دوباره بخشهای مختلف کتاب را بخوانید و ببینید شما در کجای این نقشه واقع شده اید .این گونه قادر خواهید بود تا درمسیردرست حرکت کنید.
آن گاه که حس کردید زندگی تان درمسیرخود پیش می رود،نظرات زیر را که به شما کمک می کند تا در این مسیر باقی بمانید ،بخوانید .

پنج ساعت شگفت انگیز

وقتی نتایج کار زوجهایی را که درآزمایشگاه سیاتل حضور یافته بودند پی گیری می کردیم،از آنچه زوجهایی که زندگی شان رو به بهبود بود را از آنانی همان طور باقی ماندند مجزا می کرد،متحیر شدیم.آیا ما متوجه شدیم که گروه موفق به طرز چشمگیری در زندگی خود تجدید نظر کردند ؟موضوع فراتر از این بود.ما در کمال تعجب پی بردیم که آنها تنها پنج ساعت در هفته را به زندگی مشترک خود اختصاص دادند .گرچه

ادامه مطلب ...