نیــــــــــــــــــــــــــــــــــــلوفران

خواستگاری - ازدواج - شناخت زنان و مردان -بچه دار شدن و در ژیچ وخم زندگی زناشویی و محصولات بهداشتی مختص خانم ها و آقایون

نیــــــــــــــــــــــــــــــــــــلوفران

خواستگاری - ازدواج - شناخت زنان و مردان -بچه دار شدن و در ژیچ وخم زندگی زناشویی و محصولات بهداشتی مختص خانم ها و آقایون

حکایت بدحجابی های تابستانه-نمایشگاه مد های تابستانی

خودنمایی و خودآرایی هم به دیگران لطمه وارد می‌کند و هم مایه انحطاط و ابتذال یک جامعه می‌شود. در چنین جامعه‌ای مردها دائما در معرض تحریکات جنسی قرار دارند و زنان نیز علاوه بر مشکلاتی که برایشان پدید می‌آید، بخشی از هزینه و وقت خود را باید صرف خودنمایی کنند. 

یکی از توصیه‌های مهم و موکد دین مبین اسلام به زن، داشتن حجاب و حفظ عفاف در جامعه است. حجاب زن موجب می‌شود تا شخصیت انسانی زن و کمالات و تفکرات او مطرح شود نه جسم و ظاهر فیزیکی وی. زنی که خود را آراسته می‌کند و با حرکات زشت و زننده وارد اجتماع می‌شود، باعث ارضای خواسته‌های شهوانی مردان هوسران می‌شود. در حالی که حجاب زن را در امنیت قرار می‌دهد تا دست هرگونه سوء استفاده شهوانی از خود را کوتاه کند. برای محکم شدن بنیان خانواده و داشتن روابط سالم اجتماعی نیاز است که زنان جذابیت‌ها و زیبایی‌های ظاهری خود را بپوشانند تا هم خود از آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی مصون بمانند و هم افراد جامعه با فراغ بال و به دور از خواسته‌های نفسانی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

خودنمایی و خودآرایی هم به دیگران لطمه وارد می‌کند و هم مایه انحطاط و ابتذال   

بدحجابی تابستان

یک جامعه می‌شود. در چنین جامعه‌ای مردها دائما در معرض تحریکات جنسی قرار دارند و زنان نیز علاوه بر مشکلاتی که برایشان پدید می‌آید، بخشی از هزینه و وقت خود را باید صرف خودنمایی کنند. بی‌شک رعایت حجاب و عفاف یک موضوع شرعی و از ضروریات دین است و از سوی دیگر بی حجابی و بدحجابی در قانون جرم است و از طرفی بدحجابی آثار منفی اجتماعی فراوانی را در بر دارد .

از دیگر سو به دلیل آنکه کشور ما یک کشور جوان است و به خودی خود با چالش‌های جنسی مواجه است، به این مسئله باید با نگاه دقیق کارشناسی نگریسته شود. چرا که جوانان حساس و سرکش هستند و اگر به درستی با آنان برخورد نشود در آینده با مشکلات دیگر در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی و... علاوه بر بدحجابی مواجه خواهیم بود.

بدحجابی تابستان

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرمای هوا، معضل بدحجابی و حضور زنان با پوشش‌های نامناسب در محیط بیرون از خانه به صورت جدی‌تر مطرح می‌‌شود. زیرا در فصل زمستان به دلیل سردی هوا کسی فرصت عرض اندام ندارد اما در تابستان بررسی این مسئله قابل تامل است. این موضوع به حدی جدی است که گاه در سطح شهر با بی‌حجابی و فساد جنسی مواجه هستیم. چنین افرادی با رعایت نکردن حجاب در محیط اجتماعی حقوق شهروندی را زیر پا گذاشته‌اند.

بدحجابی در حال حاضر به یک معضل فرهنگی تبدیل شده است و چندی است متولیان فرهنگی کشور را بر آن داشته با روش‌های مختلف با آن مبارزه کنند. یکی از این روش‌ها راه‌اندازی گشت ارشاد توسط نیروی انتظامی در سال 1385 بوده است که این اقدام گرچه توانسته گوشه‌ای از رواج بی‌ بندوباری در جامعه را جلوگیری کند اما اقدام اساسی و بنیادی نبوده و نتوانسته تاثیر جدی در تغییر فرهنگ بدحجابی در انظار عمومی بگذارد. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار وزیر کشور و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی تأمین امنیت بویژه امنیت اخلاقی و روانی جامعه را یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی دانسته‌اند.

در فصل تابستان حضور برخی دختران و پسران در سطح شهر به قدری زننده است که انسان را به یاد فیلم‌های مبتذل غربی و یا نمایشگاهی از مد و آرایش می‌اندازد.

خانواده‌های اسلامی سعی می‌کنند در خانه فضایی کاملا اسلامی و سالم برای فرزندان خود مهیا کنند اما با ورود فرزندان به اجتماع و برخورد با مصادیق فساد اجتماعی دچار دلهره و نگرانی می‌شوند که چگونه می‌توانند سلامت اجتماعی فرزند خود را نیز حفظ کنند.

 هنگام اجراشدن طرح ارتقای سلامت اجتماعی از سوی نیروی انتظامی، با مقاومت و انتقاد بسیاری از مردم و کارشناسان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مواجه شد. اینها عقیده دارند که با اعمال زور، فشار و تهدید نمی‌توان کسی را وادار به حفظ حجاب و عفاف کرد و این در حالی است که اگر با چنین مصادیق فساد و اشاعه فحشا در جامعه برخورد نشود، شاید دیگر ابزاری برای کنترل و مهار آن نتوان پیدا کرد.

بدحجابی تابستان

 چنین مشکلی در برخی اماکن به خصوص مراکز تفریحی بیشتر به چشم می‌خورد و بسیاری از خانواده‌های مذهبی از حضور این افراد رنج می‌برند و خواستار برخورد جدی با آنان هستند. در اینگونه مکان‌ها قابلیت کنترل و مقابله با بدحجابی بیشتر است و مسئولان امر می‌توانند با استقرار نیروها، یا اجازه حضور ندهند و یا با تذکر به اصلاح محیط بپردازند.

خانواده‌های اسلامی سعی می‌کنند در خانه فضایی کاملا اسلامی و سالم برای فرزندان خود مهیا کنند اما با ورود فرزندان به اجتماع و برخورد با مصادیق فساد اجتماعی دچار دلهره و نگرانی می‌شوند که چگونه می‌توانند سلامت اجتماعی فرزند خود را نیز حفظ کنند. خانواده‌های اصیل ایرانی از مسئولان نیروی انتظامی انتظار دارند که محیطی سالم و به دور از ناهنجاری‌های اجتماعی برای فرزندانشان فراهم کند.

 رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در این باره تصریح کرده است: «با توجه به شروع فصل گرما و تابستان و همچنین انبوه مسافرت‌ها طرح تابستانی پلیس امنیت اخلاقی نیز آغاز می‌شود. روزبهانی با بیان اینکه طرح امنیت اخلاقی پررنگ‌تر شده است، اظهار کرد: در طرح امنیت اخلاقی با کسانی که به صورت مانکن‌گونه ظاهر می‌شوند، پلیس به صورت قانونی برخورد خواهد کرد.»

اما باید در نظر داشت که همواره اقدامات فرهنگی در مدت زمان طولانی به ثمر می‌نشینند. لذا برای حل مشکل بدحجابی می‌توان از دو راه حل کوتاه مدت و بلند مدت بهره گرفت. در روش کوتاه مدت طبق آنچه گفته شد، نیروی انتظامی و مسئولان ذی‌ربط می‌توانند به صورت موقتی بدحجابی را مهار کنند تا از رشد بی‌رویه این ناهنجاری و تسری آن به همه بخش‌های جامعه جلوگیری شود. اگر چنین اقدامات کوتاه‌ مدت صورت نگیرد کم کم مشکل بدحجابی به یک موضوع عادی تبدیل شده و به کسی اجازه مبارزه و مقابله با آن داده نخواهد شد.

خودنمایی و خودآرایی هم به دیگران لطمه وارد می‌کند و هم مایه انحطاط و ابتذال یک جامعه می‌شود. در چنین جامعه‌ای مردها دائما در معرض تحریکات جنسی قرار دارند و زنان نیز علاوه بر مشکلاتی که برایشان پدید می‌آید، بخشی از هزینه و وقت خود را باید صرف خودنمایی کنند.

 اما این مسئله به دلیل آنکه یک مقوله بسیار حساس در بخش فرهنگی است و اهمیتش شاید بیشتر از روش کوتاه مدت باشد و بیشتر قشر جوان جامعه را در بر می‌گیرد نیاز به برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه و بلندمدت از سوی مسئولان بخصوص متولیان امور فرهنگی در کشور دارد. از جمله این اقدامات می‌تواند به تبیین الگوی صحیح و متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی در میان جوانان بخصوص قشر دانشگاهی کشور پرداخت.

بدحجابی تابستان

این تبیین نیز باید با به روشی کاملا علمی، مدرن و جذاب در اختیار جوانان قرار گیرد تا آنان فطرتا به سمت حفظ عفاف و حجاب حرکت کنند. از سوی دیگر رسانه‌های جمعی کشور نیز باید در خصوص ترویج فرهنگ بی‌حجابی کنترل بیشتری شوند و از هنرپیشه‌ها با پوشش مناسب‌تری استفاده کنند تا این رسانه‌ها خود رسما پایگاهی برای ترویچ و تبلیغ مد لباس و آرایش نباشند.

از سوی دیگر باتوجه به اینکه خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان دارد، می‌توان با آموزش به والدین از همان آغاز کودکی اهمیت و ضرورت حفظ حجاب و عفاف را در میان افراد جا انداخت.  همچنین دقت در انتخاب محیط اموزشی مطلوب برای فرزندانمان می تواند عامل مهمی در یادگیری های مثبت و تحکیم باورهای دینی و تقید های مذهبی باشد.

و در نهایت باید دانست که مهمترین راه مقابله با بد حجابی در کشور تبیین فرهنگ صحیح جنسی مطابق با موازین اسلامی است. 

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=166455

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد